Moodle pozwala na dostarczanie użytkownikom Moodle'a intensywnych, nieograniczonych i atrakcyjnych doświadczeń, towarzyszących nauce online.
Sformułowanie "doświadczenia towarzyszące nauce online" zostaje tu użyte celowo, by odróżnić je od "kursu online", oznaczającego sekwencję stron internetowych zawierającą kilka obrazków, czy też kilka animacji i quiz, zamieszczona w internecie. Czasami towarzyszyć jej może możliwość komunikacji między nauczycielem a uczniami poprzez pocztę elektroniczną lub tablicę ogłoszeń.
Nauka online może być dużo bardziej angażująca niż kurs online.
Znaczenie nazwy platformy Moodle pozwala na zrozumienie jej podejścia do nauczania przez internet. Oto fragment z oficjalnej dokumentacji Moodle'a:
"Słowo "Moodle" jest akronimem utworzonym od nazwy Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (modułowe, dynamiczne, zorientowane obiektowo środowisko nauczania).
Słowo to jest także czasownikiem opisującym proces leniwego, od niechcenia, dochodzenia do poznania czegoś, robienia rzeczy w sposób, jaki uważa się za słuszny, przyjemnego majstrowania, które często sprzyja inwencji i wnikliwości.
Odnosi się to zarówno do sposobu, w jaki Moodle się rozwinął, jak i do sposobu, w jaki uczeń lub nauczyciel uczą się lub nauczają w kursie online. Każdy, kto używa Moodle jest moodlerem (wątek będzie rozwinięty) |