To jest forum Pytań i odpowiedzi. Aby zobaczyć odpowiedzi innych osób, musisz najpierw sam udzielić odpowiedzi.
Obraz User Admin
W jaki sposób Moodle wspiera teorię konstrukcjonizmu społecznego?
User Admin w dniu środa, 4 sierpień 2010, 19:54 napisał(a)
 
Teoria kostrukcjonizmu społecznego zakłada, że ludzie uczą się najlepiej, gdy wchodzą w interakcję z materiałem, który przyswajają, tworzą nowy materiał, dla innych i dyskutują z innymi uczniami o nim.
Różnica między tradycyjną lekcją a lekcją zgodną z filozofią konstrukcjonizmu społecznego jest analogiczna do różnicy między wykładem a dyskusją.
Moodle wspiera stosowanie metod konstrukcjonizmu poprzez różne możliwości:

I. Dodawanie materiału statycznego, przeznaczonego dla uczniów/studentów wyłącznie do czytania/przeglądania w postaci:
  1. stron tekstowych,
  2. stron internetowych,
  3. odnośników do dowolnych zasobów znajdujących się w internecie (również do materiałów znajdujących się w witrynie Moodle),
  4. widoku katalogu kursu,
  5. etykiet służących do wyświetlania tekstów i obrazków,
  6. plików multimedialnych (prezentacji, screencastów, videocastów).
II. Kolejne sześć rodzajów zasobów to elementy interaktywne. Pozwalają one uczniom/studentom na aktywną naukę poprzez odpowiadanie na pojawiające się pytania, wprowadzanie tekstów czy przesyłanie plików. Są to:
  1. zadania (przesyłane w postaci plików do nauczyciela),
  2. głosowanie (pojedyncze pytanie),
  3. dziennik (tekst online),
  4. lekcja (jej postać zależna jest od odpowiedzi udzielanych przez uczniów),
  5. quiz (test online),
  6. ankieta (z wynikami dostępnymi dla nauczyciela i (lub) uczniów.
III. W Moodle'u można dodać też pięć elementów interaktywnych, które pozwalają na komunikację między uczniami:
  1. czaty (pokoje rozmów online przeznaczone dla uczniów),
  2. fora dyskusyjne (dla każdego kursu można utworzyć dowolna ich liczbę),
  3. słowniki pojęć (uczniowie i (lub) nauczyciele mogą dodawać słowa do słowników obejmujących zakresem całą witrynę),
  4. strony wiki (są one znanymi narzędziami współpracy dla większości młodych, jak i wielu starszych uczniów),
  5. warsztaty (pozwalają uczniom na przeglądanie i recenzowanie prac przesyłanych przez innych uczniów).
/na podstawie "Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9" William H. Rice IV